onsdag 18. april 2012

Skoleoppgave: Eple i akvarell og komposisjon i et bilde. :)

   Idag har jeg hatt fri fra skolen. Sånn er det når man går på videregående. Nå er det prøverush og snart står eksamener for tur. Jeg håper jeg ikke kommer opp til eksamen! I så fall håper jeg det er norsk eller engelsk skriftlig. :)
   Siden jeg har hatt fri har jeg vasket og støvsuget, gått tur med hunden vår Fiffi, og laget middag. Har følt meg ganske effektiv får å si det enkelt. ;) Men jeg har også sittet på pc'en en god stund idag... Og via en "Youtuber" (Vsauce) fikk jeg vite om en nettside som jeg ble sittende lenge å fikle med. Det går ut på å lage musikk som du selv ønsker, på en litt annerledes måte en du først tror når du går inn på nettsiden. Det er virkelig morro og det er uendelig mange muligheter! Prøv det da vel! :)
   Idag tenkte jeg å legge ut nok en skoleoppgave. Vi hadde malt det lærerne kaller "prøver" med akvarell. (bakgrunnene til bildene) Vi hadde også malt epler. (eller annen frukt eller grønnsak) Vi skannet det inn på pc'en og skulle lage forskjellige komposisjoner med eplene som motiv, i Photoshop. Dette er mine resultater. :)

Eple i akvarell (malt med kald/varm kontrast)

Flere epler spredt i formatet

Epler fyller formatet

Illusjon av dybde med overlapping

Illusjon av dybde uten overlapping

Eple midt i formatet

Eple "sprenger" formatet

Symetrisk

Ubalanse (min favoritt :P )

Eple til venstre for midten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar :)