mandag 23. april 2012

3D-relieff maske :)

   Hei igjen! Nå er det nok en ny uke. Jeg er så glad skoledagen idag er over. Mandager er den verste dagen i uka. Ikke bare fordi det er mandag, dagen etter helgen, men fordi vi har gym, naturfag, tysk og matte. Vennene mine og jeg kaller det "oppsamling-av-alle-de-verste-fagene-dagen". Mandag er derfor uutholdelig lang og kjedelig!
   Men nok om det. I helgen hadde jeg det veldig koselig på besøk hos søskenbarna mine i "Oslo-område". Det var koselig å se dem igjen. Vi ser hverandre ikke særlig ofte, så da er det alltid gøy å møte hverandre igjen. :)
     Idag tenkte jeg å dele enda en skoleoppgave med dere. Denne oppgaven hadde vi for en stund siden. Husker ikke helt hvor lenge siden det er, men det var i hvertfall før jul. Jeg ga den til mamma og pappa i julegave. (mye av grunnen var fordi mamma har en spesiell lidenskap for sommerfugler). Oppgaven gikk ut på å lage en 3D-relieff maske. Ikke en maske man kan ha på seg, men en dekorativ maske til å henge opp f.eks på veggen. Alle i klassen fikk hvert sitt tema som de skulle følge. Mitt tema var: Drømmende. Jeg tenkte da på det å drømme en vanlig/fin drøm og å ha mareritt. Videre derfra tenkte jeg på å bruke motsetninger som mann og kvinne, engel og djevel osv. Sommerfuglene laget jeg i Photoshop og måtte klippe dem ut for hånd (det tok det meste av jobben!)





Jeg brukte falske øyevipper til øyet, og pyntestener til øyenbrynet.

Masken har fått en plass ved pianoet i stua :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar :)